URL.(www.lanet.lv/simtel.net)

    Ņemt. (23K)


     
    KB * * * *    Eng
    pen2mino.zip -
    satur programmu, ar kuras palīdzību lietotājs var darboties ar pentamino figūrām, aizklājot ar tām izvēlētu laukumu, kā arī aplūkot jau gatavus izklājumus.
    Pentamino figūru pilns komplekts satur 12 sekojošas figūras, kas katra sastāv no 5 kvadrātiņiem:


    Šīs figūras mēdz apzīmēt arī vienkārši ar burtiem - rakstot secīgi kā bildē, apzīmējumi ir sekojoši: T, U, V, W, X, Y, Z, F, I, L, P, N.
    Uzdevums ir, izmantojot visu pentamino figūru komplektu (katru figūru tieši vienu reizi), noklāt pilnībā doto laukumu. Šīs programmas autori piedāvā izvēlēties vienu no sekojošiem laukumiem - 6x10, 5x12, 4x15, 3x20 vai 8x8, ja tam centrā ir 2x2 liels caurums.
    Lietotājs var darbināt sekojošus programmu paketes sastāvā ietilpstošos failus: "pen2demo.exe", "pen2mino.exe" un "pen2play.exe".
    Programma "pen2demo.exe" uz ekrāna nepārtraukti rāda jaunus un jaunus dažādu laukumu dažādus izklājumus. Lietotājs jebkurā momentā var nospiest jebkuru taustiņu un apskatīt kādu no izklājumiem pamatīgāk.
    Arī programma "pen2mino.exe" demonstrē gatavus izklājumus, taču šoreiz lietotājs var iepriekš izvēlēties, kāda laukuma izklājumus viņš vēlas redzēt. Bez augstāk minētajiem programma piedāvā arī laukumus, kuru forma dublē kādas no pentamino figūrām formu. Ja vēlas, programmas atrastos izklājumus var saglabāt lietotāja izvēlēta nosaukuma failā. Programmas autori ļauj arī izvēlēties, ar kādu (vai nekādu) figūru sākt pārklāt izvēlēto laukumu, kā arī liek atbildēt uz citiem ar programmas darbību saistītiem jautājumiem.
    Programma "pen2play.exe" ļauj lietotājam pašam aizklāt izvēlēto laukumu. Pēc attiecīgas laukuma izvēles (bez apraksta sākumā minētajiem laukumiem tiek piedāvāts arī laukums ar nosaukumu "piramīda") uz ekrāna tiek parādīts aizklājamais laukums un figūras. Programma nosaka, kuru lauciņu (aizklājamā laukuma kvadrātiņu) lietotājam konkrētajā momentā aizklāt. Lietotājs, savukārt, ar klaviatūras taustiņu palīdzību var izvēlēties figūru šī kvadrātiņa aizklāšanai un pagriezt figūru vēlamajā virzienā. Ja nākas secināt, ka figūras izvēle bijusi kļūdaina, pēdējo uzlikto figūru var noņemt ar ESC taustiņa palīdzību (tā var darīt arī vairākkārtīgi, līdz noņemtas visas figūras).
    Ja lietotājs "padodas", t.i., nevar aizklāt izvēlēto laukumu, viņš var likt to izdarīt programmai. Programma tad parāda vienu no iespējamiem figūru izklājumiem.
    Protams, darbojoties patstāvīgi ar gatavām figūriņām, t.i., neizmantojot datoru, ir daudz vieglāk koriģēt savas kļūdas un ātrāk iegūt pašam savu risinājumu, t.i., izklājumu; taču tad neviena programma nepateiks priekšā, kā to izdarīt, ja pašam neveicas.
    Par programmas maksu nekas nav minēts.

     
     

    Uz galveno lapu / Main Page