scifar4e.zip (scifair.zip, scifar4[a-d].zip)- Science Fair 4.0 (apraksts par vecāku versiju nekā jaunākā pieejamā) - (7M brīva HDD; VB40016.DLL)
satur izglītojošu programmu, veltītu fizikas un matemātikas praktiskiem eksperimentiem ar datora palīdzību. Paredzēta 9 - 16 gadus veciem skolēniem, bet varētu būt pamācoša arī vecākiem interesentiem.
Lielākā daļa programmu paredzēta dažādiem fizikas eksperimentiem.
"Levers" māca saprast, ko nozīmē darboties ar svirām, kāda nozīme sviras plecam utml.
Ar programmu "Pendulum" var veikt dažādus eksperimentus ar svārstu, lietotājam izvēloties svārsta sākuma leņķi, "bumbiņas" masu, diega garumu, kā arī berzi.
"Water Wheel" ir interesanta programma, kurā var darbināt kaut ko līdzīgu ūdens dzirnavām ar 3 "stariem". Regulējot no augšas lejamā ūdens daudzumu, var regulēt gan dzirnavu griešanās ātrumu, gan virzienu (sk. attēlu).
Ar spēles "Moon Lander" palīdzību lietotājs var trenēties nosēdināt kosmosa kuģi uz Mēness.
"Weather Watch" var padarīt interesantāku ikdienas laika novērošanu un fiksēšanu, jo programma uzreiz spēj no ievadītajiem datiem uzzīmēt grafikus un veikt analīzi.
"Circuits" - fizikālu shēmu veidošana, kas satur baterijas, slēdžus un spuldzītes pēc lietotāja brīva izvietojuma paredzēto vietu ietvaros. Paredzēta labākai saprašanai par strāvu elektriskajās ķēdēs; var redzēt spriegumu atsevišķos ķēdes punktos.
"Robotics" paredzēts labākai sapratnei par to, kā darbojas robots, kas pārvieto priekšmetus no viena punkta uz otru, bet var izmantot arī trigonometrijas stundās.
Samērā viegli saprotama un interesanta daļa ir "Trajectories". Te lietotājs Dekarta koordinātu plaknē vispirms var atlikt krustiņu - mērķi, pa kuru būs jātrāpa ar iedomātu metienu.
Tālāk lietotājam jāizvēlas leņķis, kādā notiks metiens, kā arī sākuma ātrums. Nospiežot "Take Shot" tiek izdarīts "metiens" no koordinātu sākumpunkta attiecīgajā leņķī virs horizontālās plaknes un ar izvēlēto sākuma ātrumu. Uz ekrāna tiek uzzīmēta metiena trajektorija.
Uzdevums ir trāpīt atzīmētajā mērķī. Vadoties no metienu pieredzes, var uzlabot metienus un beidzot arī trāpīt mērķī. Ja tomēr nav trāpīts, uz ekrāna tiek paziņots tuvākā punkta (līdz mērķim) koordinātes, caur kuru gājusi metiena trajektorija.
"Rocketry" palīdzēs palaist kosmosa raķeti (uz datora, protams).
Interesanti varētu būt arī padarboties ar varbūtību teorijai veltītiem eksperimentiem, kas tiek piedāvāti daļā "Probability". Te ir četras daļas. Viena no tām - monētu mešana ("coins"). Lietotājs var izvēlēties monētu (coins) skaitu (no 1 līdz 5), kā arī metienu (flips) skaitu (no 1 līdz 500). Kad nospiests taustiņš "Flip Coins", var vērot aktuālo statistiku par to, cik reizes uzmesta monētas priekšpuse ("kapeika") pa visām mestajām monētām kopā. Pie katra no variantiem (0, 1, 2..) klāt tiek pierakstīts "Actual" jeb tas skaits, ko "nejauši uzmetis" dators, kā arī "Theory" jeb teorētiskais skaits, kādam būtu jābūt uzmestam pēc varbūtību teorijas. Šie skaitļi tiek attēloti arī uz ekrāna grafiski. Te interesanti pavērot, kā palielinoties metienu skaitam, aktuālie rezultāti arvien vairāk tuvinās teorētiskajiem. Uz ekrāna arī visu laiku var vērot konkrēto metienu rezultātus - monētas ar burtiem H (ja "kapeika") un T (ja "ģērbonis").
Attēlā (uzklikšķinot uz tā, attēls tiks palielināts) var redzēt, kā izskatās ekrāns, ja bijušas izvēlētas 2 monētas un izdarīti 200 metieni.
Bez tam pie varbūtību teorijas ietilpst vēl daļas "Marbles" (bumbiņu ripināšana), "Dice" (metamo kauliņu mešana un vienā reizē uzmesto punktu kopsummas rēķināšana), kā arī "Toothpicks" jeb "zobu bakstāmo" izmētāšana līnijotā laukumā, kur tiek skatīts, cik no tām krusto līnijas un cik nekrusto.
Programmas (kas satur visas 10 minētās daļas) reģistrācija maksā 14,95$.
Nereģistrētai programmai tās darbības sākumā un beigās tiek rādīts aicinājums programmu reģistrēt.