Lietotāji, kas nav pārliecināti par savām spējām aprēķināt minimumu, maksimumu, moduļus, kāpināšanu (kvadrātā vai trešajā pakāpē), aritmētiskās darbības utml., pirms galvenās - algebras spēles - var patrenēties atsevišķu funkciju vērtību aprēķināšanas treniņa spēlē.
Te var izvēlēties vai nu aprēķināt funkcijas vērtību tradicionālā variantā, vai arī, vērojot mainīgo vērtību tabulu (šī spēles varianta aprakstu skatīt tālāk tekstā).
Tradicionālajā variantā tiek piedāvāta 21 dažāda funkcija (piemēram, Funkcija Nr.17 z=ax+by+c).
Funkcijas vērtības aprēķināšana notiek tādējādi, ka uz ekrāna tiek parādītas mainīgo x un y vērtības, bet lietotājam jāaprēķina z=f(x,y). Reizēm z var būt atkarīgs arī tikai no viena mainīgā. Kā atbilde lietotājam jāizvēlas viena no 5 piedāvātajām izteiksmes vērtībām.
Lietotājs var izvēlēties rēķināt vai nu 10 uzdevumus (Ten Problem Game), vai arī fiksētu laiku (Time Trial Game). Par uzdevumu aprēķināšanu tiek skaitīti punkti, ņemot vērā ne tikai pareizību, bet arī pareizas atbildes atrašanas ātrumu.
Kad attiecīga līmeņa spēle beigusies (t.i, 10 uzdevumi atrisināti vai spēles laiks beidzies), tiek parādīts lietotāja iegūtais punktu skaits, kā arī novērtējums (atkarībā no punktu skaita ir 8 gradācijas - no "novice", "learner", līdz "math genius" un "Einstein").
Ja lietotājs uzskata, ka viņš atsevišķu funkciju vērtības jau prot rēķināt pietiekami labi, var ķerties pie algebras spēles.
Iespējams 21 dažāds grūtību pakāpes līmenis, no kuriem grūtākais (21.) tiek saukts par Einšteina līmeni.
Sākot no 2.līmeņa var izvēlēties, vai lietotājs vēlas aprēķināt izteiksmes vērtību (Calculate Value), izvēlēties formulu (Choose Formula) vai izdomāt formulu un aprēķināt tās vērtību (Figure Formula and Calculate).
Izteiksmes vērtības rēķināšana analogi, kā tika aprakstīts atsevišķu funkciju treniņa spēlē, vienīgi te vienas spēles laikā tiek piedāvātas dažādas funkcijas.
Spēles pirmajā līmenī tiek prasīts aprēķināt tikai minimumu un maksimumu no mainīgajiem x un y vai to moduļiem. Paaugstinoties izvēlētajai grūtību pakāpei, tiek iesaistītas arvien vairāk atšķirīgas un sarežģītākas funkcijas. Einšteina līmenī, piemēram, tiek piedāvāts aprēķināt
z = x3 - y3,
z = - 2x2 - 2y2 + 1,
z = - 3(Minimum(x,y)),
z = - 4(|x3|/y, drop remainder) utml.
Jāpiebilst, ka uzdevumu formulējumos "drop remainder" (t.i., "atlikumu atmest") praktiski ir vienīgais teksts angļu valodā, kas latviešu skolēnam varētu būt nesaprotams.
Spēle, kur nepieciešams izvēlēties formulu, ir, manuprāt, jau nedaudz sarežģītāka.
Te lietotājam tiek piedāvāta vērtību tabula mainīgajiem x, y un z (8 vērtību trijnieki), kuru analizējot, jāizvēlas atbilstošā z funkcija (viens variants no 5 piedāvātajiem). Piemēram varat aplūkot uzdevumu, kāds piedāvāts 9.līmenī (no 21). Uzklikšķinot uz attēla, tas tiks palielināts.
Bez šīm iespējām gan algebras spēlē, gan treniņvingrinājumu līmenī iespējams izvēlēties visai grūtu spēles variantu "izdomāt formulu un aprēķināt tās vērtību". Patiesībā, lai šo spēli veiksmīgi spēlētu, jābūt ne tikai algebras zināšanām, bet arī loģiskām spriešanas spējām.
Te lietotājam līdzīgi kā formulas izvēles gadījumā uz ekrāna tiek attēlota vērtību tabula mainīgajiem x, y un z. Taču šoreiz kādā no tabulas rindiņām mainīgā z vietā ir jautājuma zīme. Šī vērtība ir jāizdomā lietotājam, precīzāk, jāizvēlas viens no piedāvātajiem z vērtības variantiem.
Ieskatam varat aplūkot uzdevumu, kas piedāvāts algebras spēles Einšteina, t.i., visgrūtākajā līmenī (uzklikšķinot uz attēla, tas tiks palielināts).
Šajā spēlē attiecīgā grūtības līmenī var dabūt krietni pasvīst arī pieredzējuši matemātikas skolotāji.
Kopumā ņemot, programma visai interesanta, sevišķi tiem, kas nevēlas vienkārši ar kaut kādu spēlīti nosist laiku, bet kaut ko arī iemācīties un izvingrināt smadzenes.
Programma ir shareware tipa un bez maksas izmantojama 30 dienas. Reģistrētā programmas versijā tiek solīts vēl vairāk iespēju. Reģistrācijas maksa 14,99$.