satur ērtu, relatīvi viegli apgūstamu un ar plašām iespējām programmu dažādu ģeometrisko figūru (arī kustināmu un pārveidojamu figūru) zīmēšanai (kā tas būtu, lietojot tikai lineālu un cirkuli) un aprēķinu veikšanai. Ir iespējams paveikto saglabāt un arī izdrukāt.
Konkrētais apraksts lielākoties ir par angļu valodas versiju 2.0 h, paredzētu windows 95 (instalācijas fails euklid2esetup.exe). Citās versijās programma pamatos tāda pati.
Programma pēc būtības līdzīga programmai wingeomz.exe, taču programmā euklid, lai arī tai nav tik daudz iespēju (citi programmas mērķi), toties ir ļoti (!) piedomāts, lai arī iesācējam un angļu valodas nezinātājam būtu iespējams saprast, ko īsti darīt.
Programmas vides valodu (vācu vai angļu) tomēr ir vēlams kaut pamatos zināt, jo ekrāna apakšējā malā tiek dota informācija, paskaidrojumi, kā lietotāja izvēlētā funkcija lietojama, kādi dati ievadāmi vai kāda figūra atliekama konkrētajā brīdī.
Visas ikonas ir samērā lielas, viegli saprotamas; tās sadalītas 4 daļās:
Main bar - darbības ar failu, iespējami vairākkārtīgi "Undo" un "Redo"; punkta "noietā ceļa" atzīmēšana, "dzēšgumija" objektu vai to ceļu izdzēšanai, simetrisku objektu zīmēšana, kā arī vēl citas iespējas;
Construct - 20 ikonas objektu konstruēšanai - punkta, nogriežņa, taisnes, riņķa līnijas vai tās fragmenta zīmēšanai, kā arī objektu savienošanai savā starpā.
Pastāv iespēja uzreiz definēt vajadzīgo attālumu starp punktiem, uzdot riņķa rādiusu, leņķa lielumu u.c.;
Shape & Colour - var izvēlēties 4 dažādu līniju tipus, 6 dažādus punktu veidus, 9 laukuma aizpildīšanas veidus, kā arī precīzu krāsu;
Measure & Calculate - Koordinātu sistēmas parametri, kā arī iespēja zīmējuma ietvaros aprēķināt punkta attālumu līdz taisnei un leņķa lielumu (iegūto rezultātu var atstāt kā zīmējuma sastāvdaļu). Bez tam ir iespējams izmantot parastu kalkulatoru - vienā reizē var likt izrēķināt 2 izteiksmes (iespējams izmantot aritmētiskās operācijas, dažas elementārās funkcijas un iekavas).
Programmu vērts izmantot, piemēram, skolās, uzskatāmi demonstrējot dažādu figūru īpašības, kuras saglabājas neatkarīgi no konkrēti izvēlētajiem šo figūru izmēriem. Tāpat tādas konstrukcijas noder, lai radītu pārliecību par pierādāmo teorēmu patiesumu, turklāt tādi vizuāli uzskates līdzekļi ļauj ilgāk paturēt atmiņā pašas teorēmas.
Programma piedāvā arī 5 gatavas konstrukcijas. Vācu versijā 2.2 (un droši vien arī jaunākās) tiek piedāvāta pat 41 gatava konstrukcija - iesaku izmantot.
Vienu no vācu versijā piedāvātajām konstrukcijām var aplūkot te (uzklikšķinot uz attēla, tas tiks palielināts):
Ar šīs konstrukcijas, kur četrstūra ABCD virsotnes ir brīvi pēc izvēles pārvietojamas, palīdzību var uzskatāmi pārliecināties, ka jebkura četrstūra viduspunkti ir paralelograma virsotnes.
Lai izveidotu pats savu kustīgo konstrukciju, vispirms ir precīzi jāizdomā algoritms, kā vēlamo iespējams būtu panākt ar parastu cirkuli un lineālu; tikai tad ir vērts ķerties pie programmas piedāvātajiem līdzekļiem. Protams, nav liegts arī eksperimentēt, bet tā var ātri vien novirzīties no mērķa, jo programma piedāvā fantastiskas iespējas un darboties ar programmu ir aizraujoši pat tad, ja mērķi tā arī nesasniedz.
Programmas autori ir diezgan daudz rūpējušies, lai lietotājam būtu patīkami ar to strādāt, nav uzkrītošu uzskaistinājumu, bet viss ir gana uzskatāmi.
Ja vajag izvēlēties uzzīmētu punktu, tad, nonākot kāda punkta tuvumā, kursors pārvēršas par šim punktam apkārt apvilktu aplīti ar āķīšiem - uzreiz top skaidrs, ka punkts nonācis kursora "redzamības lokā". Pārvietojot kādu figūru, tā tiek vilkta ar "knaiblēm", teksts tiek pārvietots ar kursoru plaukstas formā, izvēlēts punkts sāk mirgot.
Zīmējumu iespējams vairākkārt palielināt (enlarge), kā arī samazināt (reduce).
No personīgās pieredzes iesaku savu paveikto darbiņu regulāri saglabāt, jo nepieredzējis lietotājs var ar nejaušām taustiņu kombinācijām lielu daļu paveiktā vai pat visu no ekrāna izdzēst un nemācēt atdabūt atpakaļ, pat ja tas principā ir iespējams.
Salīdzinot ar programmas iepriekšējo versiju, daudz vieglāk izdevās izveidot konstrukciju, ar kuras palīdzību var uzzīmēt elipsi. To var apskatīt zemāk redzamajā attēlā:
Nepatīkami, ka uzzīmēto grūti koriģēt. Piemēram, ja taisne novilkta mazliet ne tādā slīpumā, kā vēlams, tad nevar to vienkārši pamainīt - ir jānodzēš taisne un jāzīmē jauna.
Ja ir interese kaut ko tamlīdzīgu izmantot mācību procesā, tad šī programma varētu būt lielisks palīglīdzeklis. Protams, kā ar jebkuru pietiekami apjomīgu programmu, arī ar šo darboties "jāpiešaujas".
Programma bez maksas lietojama 8 nedēļas. To (nereģistrētā versijā) stingri aizliegts lietot mācību iestādēs.
Programmas reģistrēšana vienam lietotājam maksā 30$. Licence programmas lietošanai visā mācību iestādē (uz visiem datoriem, visiem apmācāmajiem un visiem skolotājiem/pasniedzējiem) izmaksās 150$.