mathw10.zip, mathw.zip - Animated Math v.1.0 - (256 krāsu ekrāns, ļoti vēlama skaņu karte)
satur programmu aritmētikas pamatprasmju (saskaitīšanas un atņemšanas, nepārsniedzot 9) apgūšanai ar priekšmetu skaitīšanas palīdzību. Programma paredzēta maziem bērniem.
Sākot programmu, piedāvā izvēlēties vingrinājumu tipu:
Izpildot katrus 10 uzdevumus, lietotājs nokļūst spēļu istabā.
Sīkāk par vingrinājumiem.
Priekšmetu skaits (Count of Objects)
Uz ekrāna tiek parādīti 0 līdz 9 priekšmeti, lietotājam ar pelīti jāuzklikšķina uz priekšmetu daudzumam atbilstošā skaitļa.
Kļūdas gadījumā tiek ziņots "Please try again" un seko nosvītrots tas priekšmetu daudzums, ko lietotājs nepareizi izvēlējies.
Ja lietotājs kļūdas atkārtoti, programma nolemj kopīgi risināt uzdevumu -
pakāpeniski cits pēc cita tiek apvilkti priekšmeti, apvilkto priekšmetu skaits tiek uzrakstīts uz ekrāna. Kad visi priekšmeti apvilkti, lietotājs tiek lūgts uzklikšķināt uz skaitļa, kurš ekrāna augšā tiek uzrakstīts (piem., Enter Number 5). Kamēr tas netiek uzklikšķināts, programma darbu neturpina. (Tiesa, var uzklikšķināt arī uz Quit un pavisam beigt darbu ar programmu.)
Ja lietotājs uzklikšķinājis pareizi, priekšmeti pakustas un mazliet pamaina savu izskatu - lai lietotājs - bērns - varētu vairāk papriecāties par savu veiksmi.
Skat. attēlu, kurā tiek apvilkti priekšmeti (uzklikšķinot uz tā, attēls tiks palielināts):
Zaļie kvadrātiņi rāda, cik uzdevumi jau tikuši risināti.
Dažādas izvēles (Multiple Choice)
Te lietotājam tiek piedāvāti rāmīši, kuros katrā ir kāds noteikts daudzums kvadrātiņu. Ekrāna augšā ir uzdevums "Find" un seko kāds skaitlis (1 līdz 9). Lietotājam ir jāatrod, kurā rāmītī ir attiecīgais skaits kvadrātiņu, un uz tā jāuzklikšķina.
Skat. attēlu, kurā redzams, ka tikko atrasts pareizais skaitlis - 4, kā rezultātā tiek attēloti arī četri kustīgi objekti - šai gadījumā suņi.
Priekšmetu saskaitīšana (Object Addition)
Darbošanās līdzīgi kā programmas daļā, kur jānosaka priekšmetu skaitu, tikai te vispirms jāaprēķina, kāda ir uz ekrāna redzamo priekšmetu summa (ir atsevišķi viena grupiņa ar kvadrātiņiem, tad + un otra grupiņa ar kvadrātiņiem).
Ja lietotājs divreiz kļūdās atbildes izvēlē, tad programma palīdz - saliek kopā visus uz ekrāna redzamos kvadrātiņus vienā grupiņā, un nu atkal jācenšas veikt pareizo izvēli - cik tad kvadrātiņu ir kopā.
Skaitļu saskaitīšana (Number Addition)
Atšķirībā no iepriekšējiem vingrinājumiem te skaitļi vairs netiek pierakstīti ar bildītēm, bet tradicionālā formā, un jāaprēķina, piem., izteiksmes 1+8 vērtība, uzklikšķinot uz atbilstošā skaitļa (no 0 līdz 9) ekrāna augšējā rindā.
Ja lietotājam ir grūtības (divreiz kļūdās atbildē), programma palīdz, to pašu izteiksmi pierakstot ar attiecīgiem kvadrātiņu skaitiem (kā bija pierakstīti uzdevumi priekšmetu saskaitīšanā.
Skat. attēlu, kurš ticis parādīts, kad lietotājs jau trešo reizi kļūdījies:
Priekšmetu atņemšana (Object Substraction) un skaitļu atņemšana (Number Substraction)
Darbošanās analoga kā attiecīgi priekšmetu saskaitīšanā un skaitļu saskaitīšanā, te vienīgi ir jāatņem attiecīgie priekšmetu daudzumi vai skaitļi. Neviens no starpības locekļiem nepārsniedz 9, starpība vienmēr lielāka vai vienāda ar 0.
Spēļu istaba
Spēļu istabā ir šādas spēles:
Alphabet Coloring - Krāsot kādu no piedāvātajiem zīmējumiem - izvēloties dažādas krāsu paletes un krāsas jāieklikšķina zīmējuma laukumiņos, kā rezultātā šie laukumiņi attiecīgā krāsā tiek aizkrāsoti.
Dino Coloring - Analoga krāsošanas vide kā "Alphabet Coloring", tikai te visos attēlos redzams dinozurs.
Vēl jāpiebilst, ka šajā krāsošanas vidē ir patiešām interesanti spēlēties, jo krāsu paletes ir izveidotas interesanti, turklāt, mainot paleti jau uzzīmētam zīmējumam, arī visas jau izvēlētās zīmējuma krāsas nomainās atbilstoši jaunajai paletei.
Dinozauru krāsošanas vidē iespējams arī noklausīties dinozaura rēcienu.
Darts - Interesanta spēle - lietotājs uzklikšķinot "paņem" raķeti un viņam jāmēģina ar pelīti trāpīt uz krāsu mainošajiem attēliem tā, lai trāpījuma vieta būtu pēc iespējas sarkanākā krāsā (8 punkti - max). Ja trāpa uz zaļa laukuma - dabū tikai 1 punktu (bet var arī netrāpīt krāsu mainošai bildei vispār - tad 0 punktu), skat. attēlu.
Sarežģītāku uzdevumu rada vēl fakts, ka programmai ir zināma inerce, t.i., krāsas mazliet vēl paturpina mainīties, pirms klikšķis ticis fiksēts, tā ka arī tas jāņem vērā pirms klikšķināt.
Piano - uz ekrāna redzamas klavierītes, kuras var spēlēt, ar pelīti klikšķinot uz taustiņiem, skat. attēlu.
Rocket - Lietotājam "jāsaliek" raķete - uz ekrāna jau ir redzama raķete, bet lietotājs, uzklikšķinot uz atsevišķām raķetes daļām, tās var pamainīt un galā izveidot sev vistīkamāko variantu.
Vispār kopumā programma varētu būt ļoti saistoša maziem bērniem. Teksta ir maz un programmu tāpēc varētu lietot arī latviešu bērni. Programmā ir arī dažādi skaņu efekti.
Interesanti, ka programmā pelītes kursors arī tiek zīmēts kā pelīte.