Programmas darbības sākumā lietotājam jāatbild, vai viņa datoram ir krāsainais vai melnbaltais monitors. Tālāk seko neatkarīgu programmu - spēļu piedāvājums.
Spēļu nosaukumi ir sekojoši: "Number Puzzles", "Tax Collector", "Beans" un "Think-A-Dot".
Tālāk sekos vairāku no tām apraksti, katras spēles nosaukumam iekavās norādot manu subjektīvo vērtējumu zvaigznītēs.
"Number Puzzles" (*) - naturāla skaitļa minēšana. "Dators" iedomājas skaitli; lietotājs var lūgt priekšā teikšanu (uz katru lūgumu tiek uzrakstīts pa vienam skaitli raksturojošam teikumam angļu val.) vai izteikt minējumu pats. Ja minējums izteikts nepareizi, lietotājs minēšanu var turpināt, līdz skaitlis tiek atminēts vai apnīk minēt.
"Tax Collector" (* * * * *) - loģikas un skaitļu spēle.
Ir divas "darbojošās personas" - nodokļu maksātājs (jeb lietotājs) un nodokļu savācējs. Lietotājam jāpanāk, lai viņam būtu vairāk punktu nekā nodokļu savācējam. Spēle ir interesanta un noris sekojoši.
Lietotājs izvēlas skaitli no 12 līdz 64. Uz ekrāna tiek izrakstīti visi naturālie skaitļi no 1 līdz lietotāja izvēlētajam.
Tālāk lietotājs var izvēlēties jebkuru no izrakstītajiem skaitļiem (tas līdz ar to tiek no ekrāna nodzēsts), ja uz ekrāna ir vēl uzrakstīts kaut viens šī skaitļa dalītājs (kas nav pats skaitlis). Taču nodokļu savācējs "savāc" sev visus lietotāja izvēlētā skaitļa dalītājus, kas vēl redzami uz ekrāna, līdz ar to tos no ekrāna "nodzēšot". Ja uz ekrāna palikuši tikai tādi skaitļi, kuru neviens no dalītājiem (izņemot pašus) uz ekrāna nav palicis, tad tos visus savāc nodokļu savācējs. Gan lietotāja jeb nodokļu maksātāja, gan nodokļu savācēja punktu skaitu iegūst, saskaitot attiecīgi visus viņa savāktos skaitļus kopā.
Programma "Beans" (* * *) - spēles ideja sekojoša. Lietotājs var izvēlēties melno un balto bumbiņu skaitu, kuras "ielikt" traukā. Tālāk uz labu laimi tiek vilktas bumbiņas pa divi ārā. Ja abas bumbiņas ir vienādas krāsas, tad viņu vietā traukā ieliek vienu melnu bumbiņu. Ja abas izņemtās bijušas atšķirīgu krāsu bumbiņas - to vietā traukā ieliek baltu bumbiņu. Tā turpina, līdz traukā palikusi tieši viena bumbiņa.
Programmas autori jautā - kāda būs pēdējā traukā palikusī bumbiņa, ja zināms balto un melno bumbiņu skaits spēles sākumā. Lietotājs var eksperimentēt izvēlētos gadījumos (spēles sākumā traukā var izvēlēties ielikt ne vairāk kā 99 melnas un ne vairāk kā 99 baltas bumbiņas) un mēģināt izdarīt un pamatot vispārīgākus secinājumus.
/Parasti lietotājam pirms jebkuras no spēlēm būtu jāspēj izlasīt tās instrukciju angļu valodā. Pašas spēles laikā valodas zināšanas nav īpaši nepieciešamas.
Negatīvi ir tas, ka ne visās programmās tiek dots lietotāja darba novērtējums. Ja lietotājam apnicis darboties, viņš var beigt, taču ne vienmēr programma pateiks, vai iegūts bijis pareizs vai nepareizs rezultāts.
Ir arī tādas programmas, kurās absolūti nav nekāda "cilvēciska" dialoga ar lietotāju. Citās programmās dialogs ar lietotāju ir tikai tīri informatīvs. Tas nerada vēlmi šādas programmas pārāk bieži lietot.:(
Taču atsevišķas programmas, darbības, ko var veikt, ir pietiekoši interesantas un varētu būt patīkams laika kavēklis apvienojumā ar smadzeņu vingrināšanu.:)