Programmas darbība organizēta analogi kā Turbo Vision vidē. Iespēju kaut ko aprēķināt ir diezgan daudz un dažādas, taču darbošanās ar programmu ne vienmēr ir ērta; piemēram, man nešķita parocīgs risinājums pēc ievadītiem sākotnējiem datiem rezultātu iegūt, spiežot PgDn.
Dažos gadījumos programma piedāvā izvēlēties rezultātus izvadīt ne vien uz ekrāna, bet vai nu uz ekrāna, vai ar drukātāju, vai jaunā failā.
Algebra ietver sekojošas daļas -
pirmskaitļu aprēķināšana lietotāja izvēlētā intervālā,
skaitļa (<1014) sadalīšana pirmreizinātājos,
divu skaitļu LKD un MKD aprēķināšana,
decimāldaļas (ar iespējamu periodu decimāldaļas pierakstā) pārveidošana par racionālu daļu (piem., decimāldaļskaitlis 2,4(3) tiek pārveidots par 73/30) un otrādi, racionālas daļas pārveidošana par decimāldaļu,
binoma (ax+by)n, kam lietotājs ievadījis a, b un n, pārveidošana, atverot iekavas (piem., (2x+3y)2 tiek pārveidots par +4x^2 +12xy +9y^2),
ceturtās pakāpes vienādojuma ax4 + bx3 + cx2 + dx + e = 0, kam lietotājs ievadījis a, b, c, d, un e, sakņu atrašana,
vienādojuma ax-b=my, kur lietotājs ievadījis a, b un m, veselo sakņu atrašana formā x=A+Bt; y=C+Dt, kur A, B, C, D - veseli skaitļi,
Pitagora trijnieki lietotāja uzrādītajās robežās (piem., līdz skaitlim 13 tiek uzrādīti divi Pitagora trijnieki (3, 4, 5) un (5, 12, 13)),
specifisks kalkulators, kas veic darbības ar lieliem skaitļiem (līdz 1048) vai darbības ar daļām, vai darbības ar skaitļiem izvēlētā skaitīšanas sistēmā (sākot no divnieku un beidzot ar 16-nieku skaitīšanas sistēmu), vai arī darbības ar kompleksiem skaitļiem;
tikai ar šo kalkulatoru jāiemanās strādāt, jo skaitļošana notiek, attiecīgās rindiņās pie x un y ierakstot vajadzīgos skaitļus (ja vajag, nodublējot tos vēl citās rindiņās), tad nospiežot darbības zīmi (piem., +), kā rezultātā x rindiņā (ievadītā skaitļa vietā) parādās rezultāts. Mazliet neparocīga darbošanās, bet, ja vajag darboties ar šādiem specifiskiem skaitļiem, nemaz nav slikti:).
Ģeometrija ietver sekojošas daļas -
taisnleņķa trijstūra aprēķināšana - lietotājam jāievada divi lielumi no sekojošajiem (sk.zīm.) -
katete a, katete b, hipotenūza c, hipotenūzas segments p, hipotenūzas segments q, leņķis a, leņķis b (leņķu lielumi jāievada grādos), augstums pret hipotenūzu h, trijstūra laukums A -, tad pārējos lielumus, ja tas ir iespējams, izrēķina programma un uzraksta uz ekrāna, vai arī paziņo "no solution",
patvaļīga trijstūra lielumu aprēķināšana - lietotājam jāievada trīs lielumi no trijstūra malu garumiem un leņķiem (grādos), tad programma aprēķina pārējos trīs lielumus, visu bisektrišu, mediānu un augstumu garumus, kā arī ievilktās un apvilktās riņķa līnijas rādiusu. Ja ievadītie lielumi pretrunīgi vai nepietiekami, tad tas tiek paziņots.
(Līdzīgu darbību - kā vienīgo programmas funkciju - veic arī programma, kuru satur trig51.zip; Windows režīmā trijstūru aprēķināšanu var veikt ar programmu winangle.exe),
patvaļīga trijstūra lielumu aprēķināšana (analogu kā iepriekš), ja lietotājs ievada tā virsotņu koordinātas plaknē,
patvaļīga daudzstūra lielumu aprēķināšana, ja lietotājs ievada tā virsotņu koordinātas - tiek aprēķināts daudzstūra perimetrs, laukums, kā arī šī figūra uzzīmēta koordinātu plaknē,
notiek darbošanās ar lietotāja ievadītu daudzstūri (ievadot virsotņu koordinātas) - lietotājs var izvēlēties, vai viņš vēlas iegūto figūru pārvietot, iegūt tai simetrisku figūru, pagriezt to ap kādu punktu vai homotētiski izstiept; kā arī var veikt vairākas secīgas izvēlētas transformācijas un katrai no tām izvēlēties attēlošanas parametrus. Lietotāja izvēlētās transformācijas tiek attēlotas uz ekrāna koordinātu plaknē,
tiek veikta koordinātu transformācija starp Dekarta, polārajām un cilindriskajām koordinātēm,
zīmē plakni caur telpā uzdotiem trim punktiem Dekarta koordinātēs,
zīmē sfēru caur telpā uzdotiem četriem punktiem,
aprēķina divu telpā uzdotu līniju krustpunktu, kā arī leņķi starp taisnēm; analogi rīkojas arī ar divām uzdotām plaknēm un sfērām vai plakni un sfēru.
Analīze ietver sekojošas daļas -
divu ne augstāku kā 9. pakāpes polinomu reizinājums,
ne vairāk kā 5 funkciju formā f(x) grafiku zīmēšana vienā koordinātu plaknē,
ne vairāk kā 6 funkciju formā f(x) grafiku zīmēšana katru savā koordinātu plaknē viena ekrāna robežās,
ne vairāk kā 5 funkciju formā f(x) grafiku zīmēšana vienā koordinātu plaknē, bet katrai funkcijai uzrādot specifskus zīmēšanas nosacījumus (intervālu, robežas utml.),
lietotāja ievadītas funkcijas f(x,k) grafika zīmēšana koordinātu plaknē atkarībā no izvēlētajām k vērtībām,
lietotāja ievadītas funkcijas f(x) atvasinājumu f'(x), f''(x), kā arī ekstrēmu un citu lielumu aprēķināšana,
aprēķina integrāllaukumu starp uzdotām funkcijām izvēlētajā intervālā,
zīmē funkcijas, kas uzdota parametriskā formā x=f(k) un y=f(k), grafiku,
zīmē funkcijas f(x,y) grafiku, kura var saturēt mainīgo u(x,y).
Stohastika ietver sekojošas daļas -
statistika - aprēķina dažādus lielumus datu kopai ar ne vairāk kā 256 vērtībām (dati var būt gatavā failā vai tikt ievadīti programmas darbināšanas laikā),
regresija - zīmē izvēlēta tipa regresijas līkni datiem, kas satur ne vairāk kā 192 punktus, kuri uzdoti plaknē; tiek izrēķināts arī korelācijas koeficients un citi lielumi,
kombinatorikas elementi - variāciju un kombināciju, ar un bez atkārtojumiem, kā arī permutāciju aprēķināšana,
dažādi sadalījumi - binomiālais, hiperģeometriskais un normālais.
Lineārā algebra ietver sekojošas daļas -
atrod lineāru vienādojumu (no 2 līdz 9 vienādojumiem) sistēmas atrisinājumu,
darbošanās ar vektoriem - aprēķina triju lineāri neatkarīgu vektoru lineārās kombinācijas vektoru,
aprēķina divu trīsdimensionālu vektoru skalāro reizinājumu, vektoru garumus un leņķi starp tiem,
aprēķina divu trīsdimensionālu vektoru vektoriālo reizinājumu,
aprēķina triju vektoru jaukto reizinājumu ,
atrod matricai, kuras kārta ir robežās no 2. līdz 9., apgriezto matricu,
atrod divu kvadrātisku, vienas kārtas (kārta var būt robežās no 2. līdz 9.) matricu reizinājuma matricu.
Programmas reģistrācija privātām personām izmaksās 20$, bet skolām un citām organizācijām maksa ir 40$.
Nereģistrētai versijai programmas darbības sākumā un beigās ir mazliet jāuzgaida, kamēr lietotājs tiek informēts par reģistrācijas maksām; darbības laikā ekrāna apakšā visu laiku mirgo uzraksts "Non-registered Shareware".